Etaleren
Als sinds mensenheugenis worden goederen uitgestald voor de verkoop. Dit gebeurde op markten en pleinen over de hele wereld. Groente, fruit en vis waren in het begin de belangrijkst goederen en later kwamen daar de gebruiksvoorwerpen bij. Je kunt stellen dat deze vorm van uitstallen de voorloper was voor het huidige etaleren.
Tijdens de industriële revolutie en de uitvinding van het licht ontstond de etalage waardoor de koopmannen ook na sluitingstijd hun goederen konden laten zien met groot effect op de verkoop de volgende dag. Kunstenaars deden hun intrede om van de etalages blikvangers te maken en de groter wordende concurrentie voor te zijn. Etaleren als beroep werd een feit.
Waarom een etalage laten inrichten
De etalage is het eerste beeld dat een voorbijganger van uw winkel te zien krijgt en daardoor een zeer krachtig communicatie element voor en na sluitingstijd. De eerste indruk is belangrijk en laat zien wat u in huis heeft.
Zie het als een advertentie in de krant of de cover van een magazine. Wanneer de etalage verrassend is ingericht met de juiste boodschap op het juiste moment, dan trekt dat de aandacht van de voorbijganger en verleidt het hem of haar tot een bezoek aan uw winkel.
Etalages in soorten en maten
Niet één etalage is hetzelfde bij Rich Art Design. Het maakt verschil of de etalage voor een modezaak, schoenenzaak, opticien, drogist of parfumerie wordt ingericht. Wij deinzen er niet voor terug om van welke ruimte dan ook een mooie blikvanger te maken. Groot, klein, smal, breed, open of dicht?, elke ruimte kan getransformeerd worden tot een verrassende etalage door één van onze etaleurs.
Bij Rich Art Design staat creativiteit voorop met onverdeelde aandacht en met altijd een uniek resultaat.